Komunikat!!!
Dyrektor ZSP w Czerminie informuje, że zgodnie z najnowszymi wytycznymi Ministra Edukacji Narodowej od 25 marca 2020 roku kontynuujemy realizację programów nauczania kształcenia na odległość w zakresie przedmiotów ogólnokształcących i pomocy psychologiczno - pedagogicznej zgodnie z obowiązującym planem lekcji w naszej szkole. Dlatego od środy 25 marca nauczyciele potwierdzają przeprowadzenie zajęć lekcyjnych w ramach kształcenia na odległość, wpisując temat lekcji w dzienniku elektronicznym, następnie papierowym. W module frekwencja nauczyciele wpisują uczniom literki – NZ(nauczanie zdalne). Nauczyciele prowadzący zajęcia w przedszkolu oraz w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej wpisują tematy w dziennikach papierowych. Nauczyciele monitorują i sprawdzają wiedzę uczniów oraz ich postępy w nauce na zasadach ustalonych z oddziałem klasowym. Ponadto informują uczniów i rodziców o postępach oraz uzyskanych ocenach poprzez przekazywanie informacji przez e – dziennik i wpisywanie ocen do e-dziennika. Wychowawcy klas informują uczniów, że mogą konsultować się z nauczycielami uczącymi w celu uzyskania dodatkowych wyjaśnień i pomocy za pośrednictwem e-dziennika lub innego ustalonego komunikowania się na odległość. Nauczyciele do kształcenia na odległość mogą korzystać ze wszelkich technik komunikacji na odległość ( np.: e-dziennik, poczta mailowa, telefon, Facebook, Instagram, Messenger, Skype, strona internetowa szkoły i inne). Dzienny rozkład zajęć uczniów oraz dobór narzędzi pracy zdalnej powinny zatem uwzględniać możliwości psychofizyczne ucznia, jego wiek i etap edukacyjny oraz zalecenia odnoszące się do czasu korzystania z urządzeń umożliwiających pracę zdalną. W szczególności uwzględnić należy:
- Równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych tygodniach
- Łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia
- Ograniczenia wynikające ze specyfikacji zajęć
W realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nauczyciele powinni uwzględnić specjalne potrzeby edukacyjne uczniów, dostosowując sposoby i metody pracy do potrzeb i możliwości uczniów, w tym wynikające z indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych uczniów objętych kształceniem specjalnym. Proszę uwzględnić zasady bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń komunikacyjnych na odległość, a także ich dostępność. Dodatkowo należy systematycznie gromadzić i przechowywać treści przekazywane uczniom oraz korespondencję zwrotną od uczniów w celu udokumentowania swojej pracy w tym okresie.
Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół.
Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe:
- Epodreczniki.pl
- Portal wiedzy dla nauczycieli
- Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
- Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
- Portal lektury.gov.pl
- Strona Centrum Nauki Kopernik
- Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
- Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
- Serwis Ninateka
- Serwis Muzykoteka Szkolna
- Biblioteka Cyfrowa Polona
- Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
- Serwis Telewizji Polskiej
- Serwis Polskie Radio Dzieciom
- i inne ( np. WSiPnet, Nauka zdalna z Nową Erą)
Narzędzia informatyczne oraz zamieszczone na nim elektroniczne materiały edukacyjne są publiczne, a korzystanie z nich jest powszechne i bezpłatne do szkół, uczniów, nauczycieli i rodziców.
Najbliższe komunikaty będa dostępne na e-dzienniku na stronie startowej w zakładce Informacje.
Pozdrawiam : Krzysztof Orszulak